Zdecydowana większość firm korzysta dziś z rozwiązań IT. Trudno byłoby sobie bez nich wyobrazić sprawne funkcjonowanie biznesu, w tym obsługę klientów, raportowanie, monitorowanie sprzedaży czy prowadzenie spraw kadrowych. Technologie informatyczne mają jednak to do siebie, że „lubią” ulegać różnego rodzaju awariom. To dostateczny powód, aby zapewnić sobie stałe wsparcie IT – najlepiej realizowane w formie zdalnej opieki. Poznaj zalety tego rozwiązania.
Podstawową zaletą zdalnej opieki IT jest to, że można świadczyć tę usługę na odległość. Dzięki temu nie ma potrzeby, aby specjalista za każdym razem przyjeżdżał do firmy klienta, co zajmuje mnóstwo czasu oraz generuje dodatkowe koszty. Mnóstwo problemów z infrastrukturą IT w przedsiębiorstwach jest dość łatwych do rozwiązania i wcale nie wymaga osobistej obecności fachowca.
Można sobie łatwo wyobrazić sytuację, w której dochodzi do jakiejś awarii, na przykład oprogramowania, a pracownik musi pilnie przygotować ofertę dla klienta. Dzięki zdalnej opiece IT można szybko sprawdzić, co się właściwie stało i pomóc pracownikowi w ciągu na przykład godziny, a nie dopiero następnego dnia.
Ponieważ zdalna opieka IT jest świadczona na odległość, za pośrednictwem Internetu, to oczywiście odpada nam koszt dojazdu do klienta. Nie to jednak ma największy wpływ na atrakcyjną cenę usługi. Zdalną opieką można objąć znacznie więcej klientów, tym samym zapewniając sobie odpowiednie przychody przy zachowaniu takiego samego czasu pracy. To z kolei pozwala firmom IT świadczącym taką usługę na zaproponowanie bardzo korzystnego cennika.
Nie brakuje firm, które są w stanie zagwarantować swoim klientom podjęcie reakcji na zgłoszenie serwisowe nawet w środku nocy czy w dniu wolnym od pracy. Jest to wyjątkowo korzystne rozwiązanie z punktu widzenia przedsiębiorców, których firmy funkcjonują w nienormowanych godzinach lub pracują bez przerwy.
Trudno natomiast byłoby „ściągnąć” specjalistę z zakresu IT do firmy np. w niedzielny wieczór, a nawet jeśli by się to udało, to trzeba byłoby się tutaj liczyć z bardzo wysokim kosztem usługi.
Dodatkowo zwracamy uwagę na fakt, iż wiele problemów technicznych w obrębie infrastruktury IT da się spokojnie usunąć na odległość – zwykle są to kwestie wynikające z nieumiejętnej obsługi oprogramowania czy braku znajomości podstawowych zagadnień technicznych przez pracowników.