Zdalne porady IT – świetne rozwiązanie dla małych firm

Data wpisu: 31.08.2016

Internet bez wątpienia zrewolucjonizował nasz świat. Nie tylko dał masę rozrywki i wiedzy, ale także stał się podstawowym narzędziem pracy. W wielu branżach wyeliminował też konieczność pracy na miejscu w biurze. Mała firma dzięki Internetowi może zaoszczędzić ogromne środki na wynajmie powierzchni i zlecaniu prac, które jeszcze kilkanaście lat temu wymagały przyjazdu fachowca. Dziś można je wykonać na odległość. Sprawdź, na czym polegają zdalne porady IT i dlaczego warto z nich korzystać.

Zdalne porady IT – gdy sam sobie nie radzisz

Kwestie związane z szeroko pojętym IT potrafią dać nieźle w kość laikom komputerowym. Bywa jednak, że problem – na pierwszy rzut oka bardzo poważny – okazuje się być zwykłą błahostką. Wielokrotnie zdarzało się nam przyjeżdżać do klientów zgłaszających awarię komputera, którzy – jak się później okazało – nie zauważyli, że np. listwa przepięciowa jest wyłączona. To standard w naszej branży.

Zdalne porady IT pozwalają uniknąć takich sytuacji i niepotrzebnych kosztów dla klientów. Wystarczy, że klient zadzwoni, a specjalista udzieli mu wyczerpującej odpowiedzi na wiele pytań. Poinstruuje też, na co klient powinien zwrócić uwagę, aby wykluczyć różne potencjalne problemy.

Warto wiedzieć

Taka porada jest wielokrotnie tańsza niż przyjazd serwisanta. Koszt zwykle zamyka się w kilkudziesięciu złotych, zależy to także od skali problemu i czasu trwania konsultacji.

Jakich porad można udzielić zdalnie?

Zdalne porady IT najczęściej dotyczą 4 obszarów:

  • Pomocy programistycznej
  • Pomocy w zakresie problemów z systemem operacyjnym
  • Pomocy w problemach związanych z połączeniem sieciowym, serwerem, konfiguracją routera/modemu
  • Pomocy w zainstalowaniu oprogramowania i jego skonfigurowaniu

Prace tego typu klient może przeprowadzić samodzielnie w trakcie instruowania go przez specjalistę. Możliwe jest jednak również zalogowanie się fachowca na komputerze klienta, przejęcie kontroli nad urządzeniem i zdalne rozpoczęcie procedury serwisowej. Druga opcja jest znacznie szybsza i wygodniejsza dla obu stron.

Nie zawsze jednak naprawa jest możliwa w sposób zdalny – wszelkie awarie techniczne, związane z podzespołami komputera czy elementów sieci internetowej wymagają wizyty serwisanta na miejscu lub dostarczenia sprzętu do serwisu. Zawsze jednak warto na początek spróbować działań zdalnych, które są tańsze i szybsze.

Autor wpisu: Soluma IT, Łukasz Żółtowski

Wszystkie działy

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.