System Windows nie widzi Twojej domowej sieci Wi-Fi? Możliwe przyczyny problemu

Data wpisu: 21.03.2016

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że praktycznie w każdym miejscu możemy uzyskać dostęp do bezprzewodowego Internetu za pomocą lokalnej sieci Wi-Fi. Jest to bardzo wygodne, dlatego taką sieć chętnie tworzymy także w swoich domach. Wówczas możemy łączyć się z Internetem korzystając z komputera czy dowolnego urządzenia mobilnego. Niestety, czasami dochodzi do sytuacji, w której system Windows nie widzi domowej sieci Wi-Fi. Co może być tego powodem?

Przejściowe problemy

Bardzo często zdarza się, że po prostu doszło do chwilowego „zagubienia sterownika karty sieciowej”, co jest domeną współczesnych, tanich laptopów działających pod systemem operacyjnym Windows 8.1 i szczególnie Windows 10. W takiej sytuacji zwykle pomaga zrestartowanie komputera.

Jeśli po ponownym uruchomieniu systemu komputer nadal nie wyświetla naszej domowej sieci Wi-Fi, problem może być nieco poważniejszy i konieczne będzie wówczas ponowne…

…zainstalowanie karty sieciowej

Aby przeprowadzić taką ponowną instalację wchodzimy we Właściwości Komputera i wybieramy menedżera urządzeń. Tam odnajdujemy skrót Karty Sieciowe i szukamy karty zainstalowanej w naszym komputerze. Następnie klikamy opcję Odinstaluj.

Po zakończeniu procedury system powinien automatycznie zainstalować sterownik. Jeśli to nie nastąpi musimy przeprowadzić ten proces ręcznie. Klikamy w skrót Karty Sieciowe i wybieramy opcję Skanuj. Wybieramy prawidłową sieć domową i próbujemy połączyć się z Internetem.

Nadal nic? Zadzwoń po serwis

Jeśli żadna z powyżej opisanych metod nie zadziałała, lepiej jest od razu zwrócić się o pomoc do specjalistycznego serwisu komputerowego. Samodzielne próby „naprawienia” karty sieciowej mogą skończyć się jej uszkodzeniem. Najczęściej w takiej sytuacji konieczne jest ponowne, ręczne skonfigurowanie karty z systemem i domową siecią Wi-Fi.

Zdarza się także, że problem nie tkwi bezpośrednio w komputerze, ale np. w routerze sieci Wi-Fi. Aby to stwierdzić wystarczy spróbować połączyć się z siecią za pomocą dowolnego urządzenia mobilnego. Jeśli ono także nie wykrywa sieci Wi-Fi, mamy dobry trop i możemy podejrzewać problem właśnie z routerem.

Wówczas podejmujemy próbę przywrócenia go „do życia”. Restartujemy router (odłączając go od sieci na 10 sekund lub korzystając z dedykowanego przycisku). Jeśli to nie pomaga, być może doszło do uszkodzenia routera. W takiej sytuacji ponownie lepiej jest zaufać doświadczonemu serwisowi.

Aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości trzeba przede wszystkim zainwestować w dobrej klasy router o odpowiedniej prędkości przesyłu danych oraz prawidłowo skonfigurować sieć domową. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić i masz problem z doborem właściwego sprzętu, zwróć się do specjalistów, którzy dadzą na swoją usługę gwarancję i w razie ewentualnych kłopotów będą do Twojej dyspozycji.

Autor wpisu: Soluma IT, Łukasz Żółtowski

Wszystkie działy