Instalacja alarmowa jest dziś podstawowym sposobem na zabezpieczenie nieruchomości przed włamaniem. Mało kto traktuje ją w kategoriach luksusu. Ceny kompletnych systemów w ostatnich latach wyraźnie spadły, dzięki czemu na zainwestowanie w alarm mogą sobie pozwolić właściwie wszyscy właściciele domów i mieszkań. Na rynku nie brakuje też firm oferujących montaż takich instalacji. Gdy już znajdziesz odpowiedniego wykonawcę, nie wypuść go, zanim nie przeszkoli Cię z obsługi alarmu! Dlaczego to takie ważne? Przeczytaj.
Każdy nowoczesny system alarmowy oferuje szereg ustawień, dzięki czemu można spokojnie dopasować jego pracę do przyzwyczajeń domowników. Bardzo często korzysta się chociażby z funkcji rozłączania poszczególnych stref – umożliwia to chociażby załączenie alarmu na parterze, podczas gdy właściciele spokojnie śpią na górze.
Jednak aby korzystanie z takich funkcji było w ogóle możliwe, inwestor musi potrafić je programować. Instrukcja obsługi oczywiście rozwiewa wiele wątpliwości, ale jej lektura bywa czasochłonna. Dlatego obowiązkiem wykonawcy instalacji jest przeszkolenie klienta z obsługi alarmu i pokazanie mu prostych metod programowania poszczególnych funkcji.
Firma X zainstalowała Ci alarm. Jesteś zadowolony z ceny, terminowości, wszystko działa, jak należy. Pomyśl jednak, co się stanie w momencie, gdy za kilka lat zechcesz wprowadzić jakąś zmianę w systemie, ale firmy nie będzie już na rynku? Pojawi się problem. Inny wykonawca niekoniecznie podejmie się „grzebania” w alarmie, którego sam nie montował.
Prosty przykład: minęły 3 lata od instalacji, a Ty zmieniłeś numer telefonu. W efekcie nie otrzymujesz powiadomień SMS-owych o załączeniu i wyłączeniu alarmu, a także o zdarzeniach. Jest to bardzo niekomfortowe i w praktyce uniemożliwia normalne korzystanie z systemu. Jeśli wykonawca nie przeszkolił się, w jaki sposób może samodzielnie zmienić numer do powiadomień, będziesz skazany na jego łaskę i niełaskę.
Możemy Ci zdradzić, że na rynku funkcjonuje mnóstwo firm monterskich, które celowo nie przeszkalają klientów z obsługi alarmu. Robią to, ponieważ dzięki temu mają zagwarantowane kolejne zlecenia w przyszłości, za które oczywiście odpowiednio „kasują”. Nie dopuść do tego, aby stać się chodzącym bankomatem.
Im lepiej poznasz swój system alarmowy, tym więcej rzeczy będziesz mógł zrobić w nim samodzielnie. Oczywiście pod warunkiem, że nie złamiesz w ten sposób postanowień gwarancji. Dlatego koniecznie naciskaj na wykonawcę, aby zorganizował Ci szczegółowe szkolenie z obsługi alarmu. Profesjonalna, rzetelna firma na pewno nie będzie tutaj robić żadnych problemów.